İnsan vücudu için ekmek, su ne kadar gerekliyse şeker de o kadar gereklidir. Kısaca şeker hiçbir insanın vazgeçemeyeceği bir besin maddesidir. Şeker tüketimini tamamen hayatımızdan çıkarmamalıyız. Çünkü zihinsel aktivitelerin yerine getirilmesinde ve mutlu bir ruh için şeker mutlaka tüketilmelidir.

Ancak bazı insanların şekeri çok dikkatli tüketmesi gerekiyor. Özellikle şeker hastaları ve yüksek kolesterol gibi rahatsızlığı olan kişiler şekerli şeyler yerken çok dikkatli davranmalıdır. Çünkü gereğinden fazla tüketilen şeker sağlık için çok tehlikelidir. Bir de kullandığınız şeker kimyasal işlemler ile beyazlatılmış ise o zaman çok daha dikkatli olmalısınız.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Şeker Yerine Ne Tüketebilirsiniz?

  • Bal: 

Arılar doğadaki en büyük mühendislerden birisidir. En güzel bitkilerin, tatlı özlerini toplayan arılar bu bitki özlerini yoğun bir çalışma sonucu bala çeviriyor. Bal, doğanın bize sunduğu en güzel şekerlerden biridir. Ancak bal alırken de çok dikkatli almanız gerekiyor. Piyasada satılan 10 kilogramı 100 lira olan ballar tamamen glukoz şuruplarından yapılmıştır. Bunun yerine “karakovan” diye adlandırılan balları satın almanız gerekiyor.

Bal tüketiminin de kontrollü ve gerektiği kadar olması gerekiyor. Faydalı olması çok tüketmemiz anlamına gelmediği gibi, fazla tüketimi sonucunda çeşitli rahatsızları da beraberinde getiriyor.

  • Pekmez: 

Üzüm ve dut gibi meyveler bilindiği gibi içeriğinde en çok şeker barındıran meyvelerden ikisidir. Pekmez, grip olduğunuzda ya da öksürük problemiyle mücadele ettiğiniz dönemlerde size yardımcı olacak bir besindir. Ancak şekeri yüksek olanlar çok fazla pekmez yememeli, kontrollü olarak tüketilmelidir.

  • Meyveler: 

Meyvelerin hepsi doğal şeker kaynaklarıdır. Kış mevsiminde şeker ihtiyacını en iyi karşılayabileceğimiz meyveler, portakal, mandalina, kivi, cennet hurması gibi meyvelerdir. Bu meyvelerden kivi, portakal ve mandalina bol miktarda C vitamini içerirken cennet hurması ise antioksidan ve anti bakteriyel özelliğiyle ölçülü bir şekilde tüketmemiz gereken meyvelerdendir. Ancak meyvelerin faydaları bol diye aşırıya kaçılırsa kilo olarak bize geri dönmektedirler. Bu nedenle kilolarca meyve tüketmek yerine, yeterli miktarda tüketilmelidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here