Serotonin hormonu insan beyinde, bağırsaklarında, bağ dokularında ve kanda bulunan ve kişinin psikolojik durumunu etkileyen bir hormondur. Sinir sisteminin bilgiyi iletmesini sağlar. Beynin çalışmasında önemli rolü vardır. Kan damarlarının kasılmasını serotonin sağlar. Serotonin hormonunun sağlık açısından büyük önemi vardır. Mutluluk hormonu olarak bilinen serotoninin duygu durum dengeleme özelliği de çok konuşulur. Ancak beynin karmaşık yapısından dolayı serotonin ile ilgili daha çok araştırmaya ihtiyaç duyulduğu da bir gerçektir.

Serotonin Hormonu Nasıl Düşer?

Sağlıklı beslenme ile yakından ilişkisi olan serotonin hormonu kişinin davranışlarından, beslenme alışkanlıklarından, kişinin uyku düzeninden etkilenerek düşer. Kişilerin proteinli besinler tüketmemesi, az su içmek, güneş ışığından uzak olmak, sağlıklı yağlardan gereğince almaması serotonin düşüklüğüne neden olur. Ayrıca stresin de bu hormon üzerinde etkisi olduğu bilinir. Kişinin yaşadığı sıkıntılar ve zorluklar kandaki kortizol miktarının değişmesine neden olur. Kortizol stres hormonu olarak nitelenir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kişinin serotonin düzeyi düşükse kendini mutsuz, keyifsiz hisseder, hiçbir şeyden zevk almaz ve enerji seviyesi de düşüktür. Endişeli, yorgun, isteksiz ve gergin olmak da serotonin düşüklüğüne bağlanır. Serotonini düşük kişiler hamur işi ve çikolata yemek isterler. Uyumakta zorlanırlar. Sürekli kaygılıdırlar. Baş ağrısı şikayetleri belirginleşir. Daha önce depresyon geçirmiş olan kişilerde serotonin hormonunun düşme ihtimali yüksektir.

Serotonin Hormonunu Nasıl Yükseltebiliriz?

Serotonin hormonunun nasıl yükseltileceği konusu aslında yine sağlıklı beslenmeyle cevaplanır. Protein içeriği yüksek, sağlıklı yağlar içeren, kan şekeri seviyesini düzenleyen ve uzun sürede sindirilen karbonhidratlar tüketmek serotonin fazlalığı olmasını sağlar.

Somon bağlığı tavuk, kaz, hindi gibi kümes hayvanları, ıspanak, yumurta, süt, soya ürünleri, fındık gibi besinleri düzenli olarak tüketmek serotonin hormonunu yükseltir.

Güneş ışığını yeterince almak da bu hormonun yükselmesini sağlar. Kış günlerinde de düzenli olarak gün ışığına maruz kalmak gerekir.

Günlük olarak bol su tüketmek serotonin hormonunun gereken düzeyde kalmasını sağlar.

Düzenli egzersiz yapan kişilerde serotonin hormonunun yüksek olduğu yapılan araştırmalarda ortaya çıkmıştır.

Düzenli uyumak ve genel olarak hayata pozitif bakmak serotonin yüksekliğini sağlar.

Zayıflarken diyetisyen kontrolünde olmak dengeli ve düzenli beslenmeyi sağlayacağından diyet yaparken serotonin düşüklüğü yaşamamak için önemlidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here