Düşük glisemik özelliğe sahip oluşu, protein açısından zengin olması ve içerisinde diğer buğday türlerine göre daha zengin vitamin ve mineraller bulunması siyez ununu sağlıklı beslenme konusunda bir adım ileriye çıkarmıştır. Peki siyez unu nedir? Nasıl kullanılır? Sağlığa zararlı mıdır?

Siyez Unu Nedir?

Genel olarak siyez unu yerine siyez bulguru ve siyez pilavı gibi ürünler daha çok bilinmektedir. Pek çok diyetisyen sağlıklı ve dengeli bir şekilde beslenmek isteyen kişilere, siyez ununu önermektedir. Buğdayın atasının atası olarak adlandırılan siyez unu, yüksek besin içeriği sayesinde sofralarda yer edinmiştir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Siyez unu faydaları oldukça fazladır. Metabolizmayı hızlandırması, yüksek protein içermesi, kan şekerini dengede tutması, kabızlık şikayetlerini önlemesi, yüksek lif ve posa içermesi, kolon kanserine karşı vücudu koruması, kolesterolü düşürmesi, B vitaminleri açısından zengin oluşu ve sindirim sistemini desteklemesi, anne sütünü arttırması açısından sağlıklı beslenme konusunda bir numaralı besin seçeneklerinden biri olarak görülmüştür.

Siyez Unu Nasıl Kullanılır?

Siyez unu faydaları sayesinde sağlıklı ve dengeli beslenmek isteyen kişiler tarafından rahatlıkla kullanılabilmektedir. Aynı zamanda düşük glisemik değere sahip olması, çölyak gibi hastalıklara sahip olan kişiler tarafından da kullanılmasını sağlamıştır. Siyez unu besin değeri açısından yüksek protein içerir. Fakat içerisinde yüksek yağ oranı da mevcuttur. Bu nedenle tüketilirken dikkatli olunması gerekir. Siyez unundan yapılmış makarnalar, pilavlar ve ekmekler belli bir tüketim miktarında yenilebilir.

Siyez unu kalorisi bakımından tam buğday unundan yüksektir fakat içerisinde yüksek protein ve karbonhidrat vardır. Dolayısıyla kahvaltı öğünlerinde rahatlıkla tüketilebilmektedir.

Siyez Unu Zararlı mı?

Sağlık açısından her besinin aşırı miktarda kullanılması tehlikelidir. Bu nedenle siyez unu kullanılırken de dikkatli olunmalıdır. İçerisindeki yüksek protein ve yağ değeri sebebiyle mutlaka bir uzman tavsiyesinde kullanılması gerekir. Size uygun olan siyez unu tüketimi için uzman bir hekime başvurmanız şarttır. Haftada iki kere siyez unlu makarna ya da pilav tüketmek ya da sabahları 1 dilim siyez unlu ekmek tüketmek vücut için yeterli besini, vitamin ve mineralleri almanız açısından yeterli olacaktır.

Bir önceki yazımız Kalp Sağlığına İyi Gelen 9 Besin başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + eighteen =