Sağlıklı beslenme programlarına bağlı kalarak dengeli ve düzenli yaşam stilini benimseyen kişilerin mevsim geçişlerinde dikkatli olması şarttır. Sonbahar mevsimine geçiş yaparken hem beslenme düzeninizi değiştirmeniz hem de vücudunuzu gelen yeniliğe hazırlamanız gerekir.

Sonbaharda Beslenme Nasıl Olmalı?

Sonbaharda beslenme denilince akla direkt olarak ıspanak, pazı, lahana gibi besinlerin gelmesi gerekir. Çünkü yeşil yapraklı sebzelerin ortaya çıktığı mevsimdir. Bu dönemde metabolizma hızınız artar. Çünkü vücut kendisini sıcak tutmak adına daha da efor sarf etmek ister. Yazın düşen metabolizma hızını harekete geçirmek adına da iyi bir mevsim geçişidir sonbahar.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bu mevsimde şok diyet uygulamak yanlıştır. 2 günlük bir detoks programının yapılması, vücudunuzun tazelenmesine yetecektir. Sonbaharda beslenme programına geçerken bu nedenle size uygun bir detoks programını uygulamanız yararlı olacaktır.

Sonbaharda Tüketilen Sebzeler

Sonbaharda tüketilmesi gereken besinler Eylül, Ekim ve Kasım aylarını kapsar. Bu aylarda sebze olarak kabak, patlıcan, mısır, ıspanak, pırasa, barbunya, kereviz, karnabahar ve pazı tüketmeniz gerekir. Bu sebzeler A, B, C, D ve K vitamini bakımından oldukça zengindir. Vücutta antioksidan üretilmesini sağlar. Sağlık açısından hastalıklara karşı korunmanızı, böbreklerinizin temizlenmesini, akciğerlerinizin temiz kalmasını sağlar. Yeşil yapraklı sebzelerin bu mevsimde bolca tüketilmesi, vücudunuzun ihtiyaç duymuş olduğu tüm vitamin ve minerali karşılamanıza yardımcı olacaktır.

Sonbaharda Tüketilen Meyveler

Sonbaharda tüketilmesi gereken besinler arasında meyve tüketimini ihmal etmemelisiniz. Meyve olarak tüketebileceğiniz besinler arasında; domates, mürdüm eriği, kavun, incir, üzüm, karpuz, havuç greyfurt, elma, armut, muz, mandalina, bal kabağı, kestane, nar ve kivi bulunur.

Bu besinler C vitamini açısından yüksektir. C vitamini haricinde folik asit, potasyum, magnezyum, lif, selenyum açısından da zengindir. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu şeker, lif ve vitamin, mineral ihtiyacını karşılar. Sağlık açısından idrar sökümüne, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesine ve çeşitli hastalıkların uzak kalmasına yardımcı olur. Kilonuz kontrol altında kalır ve kilo verme hızınızı arttırırlar.

Size en uygun sebze ve meyve tüketimini öğrenmek adına uzman bir diyetisyen ile görüşme sağlayabilir ve metabolizma hızınızı düşürmeden mevsim geçişlerini kolay bir şekilde atlatabilirsiniz.

Bir önceki yazımız Online Diyet Nedir, Ne Değildir? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Online Diyet hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

15 − 3 =