Zayıflama döneminde bol su tüketilmesi gerektiği hep söylenir. Ancak su içmek, sadece zayıflamak için yardımcı olan bir sıvı değildir. Su, nefes kadar gerekli olan temel ihtiyaçlardan biridir. Vücudumuzun da %60-70’i sudan oluşur. Açlıktan ölmeniz zordur ancak susuzluktan ölebilirsiniz. Yani, yaşamsal faaliyetlerimizin gerçekleşmesi için suya ihtiyacımız vardır.

Su İçmek Neden Önemli ve Neye Yarar?

Su içerken sıcak ya da soğuk değil ılık olmasına da dikkat edin. Ilık su her zaman için daha çok fayda sağlar.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • En az 2 litre su içmeniz gerekmektedir. Düzenli ve yeterli su içmek zayıflamaya yardımcı olur. Çünkü hem metabolizmanızı hızlandırır ve hem de yağ yakımının hızlanmasını sağlar.
  • Doğal bir ağrı kesicidir; suyu az içtiğiniz zamanlarda baş ağrısı, boyun ve sırt ağrısı oluşabilir. Ancak su içmeyi aksatmadığınız sürece kronik ağrı çekmezsiniz.
  • Öksürük ve boğaz ağrılarına iyi gelir. Hasta olduğunuz zamanlarda bol su içmek balgam sökmenize yardımcı olur, tıkanıkları açar.
  • Regl döneminde çektiğiniz kasılma ve spazmların önüne geçer.
  • Suyun temizleyici etkisi vardır. Doğal detoks aracı da diyebiliriz. Özellikle sıcak su içmek sizi terletir ve toksinleri atmanıza yardımcı olur. Çok su içmek, idrar yoluyla da toksin atmanızı sağlar.
  • Cilt sağlığı için birebirdir! Bol su içen insanların ciltleri her zaman nemli kalacağı için çok zor kırışır ve yaşlanır. Genç kalmak için su içmeniz gerekmektedir.
  • Saçlarınızın kurumasını, yıpranmasını da engelleme özelliğine sahiptir. Su içmek, saç diplerini de nemli tuttuğu için saçınızı besler ve güçlenmesini sağlar.
  • Kas ve sinir sistemi üzerinde olumlu etkisi vardır. Hem psikolojik olarak hem de fizyolojik olarak kendinizi daha güçlü ve sağlıklı hissetmenize yardımcı olur. Ayrıca sakinleştirici ve ferahlatıcı etkisi de vardır.
  • Su içmek hazımsızlık sorunlarına iyi gelir. Özellikle de yemeklerden sonra içilen sıcak su, sindirimin hızlanmasınız sağlar.
  • Bağırsakların çalışmasını sağlar. Kabızlık problemlerinde birebirdir. Bol su içen insanlar, kolay kolay kabızlık problemi yaşamazlar.

İşte, tüm bunları göz önünde bulundurarak günde en az 2 litre su içmelisiniz. Bu miktar hareketliliğiniz, spor yapıp yapmamanızla alakalı olarak değişmektedir. Düzenli spor yapan ve hareketli yaşama sahip insanlar 2 litreden daha fazla su tüketmelilerdir.

Bir önceki yazımız Lifli Besinlerin Faydaları! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

seventeen − fourteen =