Tam Buğday Ekmeği Hakkında Bilinmesi Gerekenler!

Beyaz ekmeğin kilo aldırdığı, şeker yüklemesi yaptığı ve zararlı olduğu artık bilinen bir şeydir. Bunun yerine tam buğday ekmeği, tam tahıllı ekmek veya çavdar ekmeği yenilmesi öğreniliyor. Fakat bazı araştırmalara göre tam buğday ekmeği de bu sağlıklı ekmek grubundan çıkıyor.

Tam buğday ekmeğinin zararlı bilinme sebebi içerisindeki glutendir. Gluten sindirilmesi zor bir maddedir. Buğday ve arpa gibi tahılların içerisindeki bir protein türüdür. Çölyak hastalarının glutene karşı hassasiyeti vardır. Ancak gluteni sindirmekte zorlanmak için çölyak hastası olmak gerekmiyor. Bu hastalığa sahip olmayanlar da gluteni sindirmekte zorlanabiliyorlar.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Gluten, gereğinden fazla tüketildiğinde sindirim sistemini olumsuz etkileyen bir maddedir. Sindirim sisteminde acı, anemi ve şişme gibi rahatsızlıklara yol açabilir. Ancak bu durum da herkes için geçerli değildir. Kimi insanlar gluten içerikli ürünleri fazla tüketse de rahatsızlık duymayabilir. Bunu tespit etmek için 1 ay boyunca bu ürünleri tüketmeden vücudunuzu gözlemlemektir.

Tam buğday ekmeği de tıpkı beyaz ekmek gibi kan şekerini bir anda yükseltir. Bu yükselme sonucunda da vücudunuz gereğinden fazla miktarda insülin salgılar ve kan şekeri tekrar hızlı bir şekilde düşer. Bu durumda tekrar acıkırsınız ve yemek yeme ihtiyacı hissedersiniz. Bu da kilo alımına yol açar.

Bunun yanı sıra buğday içerikli ürünler, diğer karbonhidratlar kadar besleyici değillerdir. İçerisinde amino asit ve mineral bulunmamaktadır.

D vitamini depolarının hızlı tüketilmesine yol açar.  D vitamini eksikliğinde de kemik hastalıkları ortaya çıkmaktadır.

Gluten fazlalığı zihinsel fonksiyonları da olumsuz etkilemektedir. Özellikle çölyak hastaları için yüksek tehlike oluşturmaktadır. Çünkü gluten hassasiyeti ile şizofreni arasında güçlü bir bağ vardır. Yani gluten hassasiyetine sahip insanlar, gluten tükettiklerinde şizofren bile olabilirler.

Kolesterolün yükselmesinde de rol oynamaktadır. Yapılan bazı araştırmalara göre tam buğdaylı ürünler tıpkı insülin dengesini bozduğu gibi kolesterol dengesini de bozar ve kalp hastalığına kadar uzanan riskleri ortaya çıkarır. Bu bilgilerden yola çıkarak, tam buğday ekmeği tüketimini de azaltmanız gerekmektedir. Hatta mümkünse tam buğday ekmeğini de beyaz ekmeği de hayatınızdan çıkarın ve bunların yerine yulaflı, tahıllı ekmekleri ya da çavdar ekmeğini tüketmeyi deneyin.

Bir önceki yazımız Su İçmek Neden Önemli? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 × 3 =