Sağlıklı beslenme yaşamını sürdüren her insan için hayati bir öneme sahiptir. İnsanların yaşam standartları yüksek olan ve sağlık sorunlarının minimum düzeyde olduğu bir hayat sürdürebilmesi için gerekli olan sağlıklı beslenme, aynı zamanda kilo kontrolü ile de desteklenmelidir. Bu nedenle gereğinden fazla kilo alımının önüne geçmek ve iştahı azaltmak için yeterli ve düzenli beslenmenin yanında tok tutan besinlere de yer verilmelidir.

Tok Tutan Besinler

Tok tutan besinler, insanların günlük yaşamında daha az besin tüketerek fazlalık kilo alımını engellemek için tüketilmektedir. Bu besinlere birkaç örnek göstermek gerekirse; çorbalar, yoğurt, kuruyemişler, salatalar, tam tahıllı gıdalar, brokoli, beyaz lahana ve et, tavuk, balık gibi hayvansal proteinler tok tutan yiyecekler arasında yer almaktadır.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yoğurt

Ev yapımı yoğurt, tok tutan yiyecekler arasında en çok tüketilen ve faydalı olan besindir. Besleyici bir içeriğe sahip olan yoğurt, yüksek kalsiyum ve protein içermektedir. Üstelik vücudun hızlı bir şekilde yağ yakmasını sağlayabilmektedir. Özellikle de bel ve göbek bölgelerindeki yağlar üzerinde oldukça etkili olan bu besin, fazlalık yağların erimesinde önemli faydalar sağlayabilmektedir.

Yeşillikler

Kilo aldırmayan yiyecekler olarak da ifade edilen yeşillikler ve salatalar, tok tutma konusunda etkili besinlerdendir. Kıvırcık, maydanoz, dereotu, ıspanak, lahana gibi yeşilliklerin yer aldığı bir salata, hem oldukça besleyici, hem de tok tutan bir yiyecek olarak tüketilebilmektedir. İnsanlar gün boyunca kaybetmiş oldukları vitamin ve mineralleri geri kazanabilmek için bu gibi gıdalar tüketirken, sahip olduğu lifli yapısı uzun süre tok kalmaya ve hatta yağların yakılmasına fayda sağlayacaktır. Günümüzde pek çok beslenme uzmanı, sağlık açısından da salata tüketimini tavsiye etmektedir.

Kuruyemişler

Tok tutan yiyeceklerden bir diğeri de kuruyemişlerdir. Özellikle badem, fındık ve beyaz nohut gibi kuruyemişlere pek çok diyet listesinde tok tutması ve kilo vermeye yardımcı olması amacıyla yer verilirken, ceviz, fındık ve fıstık gibi kuruyemişler de gönül rahatlığı ile tüketilebilen kuruyemişlerdendir.

İnsanların sağlıklı bir şekilde kilo verebilmesi için diyette tok tutan tarifler de oldukça faydalı olabilmektedir. Ancak bu gibi konularda mutlaka bir uzmandan destek alınması gerekmektedir. Diyetisyenler, genellikle insanların sağlık değerlerine göre tarifler ve listeler hazırlamaktadır. Bu sayede sağlıklı kilo verebilmek mümkündür.

Bir önceki yazımız Bazal Metabolizma Nedir? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

18 − 17 =