Üzüm, yaz mevsiminin en lezzetli meyvelerinden biridir. İnsanlara sağlık açısından pek çok fayda sağlayabilmektedir. A, C ve B6 vitaminleri bakımından bir hayli zengin olan bu meyve, aynı zamanda demir, fosfor, kalsiyum, magnezyum, folik asit, selenyum ve potasyum içermektedir. Üzümün faydaları ve oldukça lezzetli oluşu ile bol bol üzüm tüketen insanlar kilo alma konusunda endişeli olurken, üzümün kilo aldırıp aldırmadığı en çok merak edilen konular arasında yer almaktadır.

Üzümün Faydaları

Sağlıklı beslenme konusunda meyvelerin yeri oldukça önemli olurken, üzüm de mevsiminde ve sık sık tüketilmesi gereken meyvelerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Hatta öyle ki insanların diyet listelerinde dahi yer alan üzüm, içeriğindeki polifenoller sayesinde obezitenin ve şişmanlığın önüne geçilmekte ve kilo verme konusunda destek sağlamaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Üzümün faydaları elbette ki bu kadarla sınırlı değildir. Sağlıklı beslenme ve aktif yaşam açısından oldukça önemli bir besin olarak ifade edilen üzüm, kemik gelişimini desteklemekte, astımın yönetilmesine yardımcı olmakta, sindirim sistemini desteklemekte, akne gibi cilt sorunlarını gidermekte, kardiyovasküler hastalıkların önüne geçmekte, göz sağlığını korumakta, diyabet kontrolü sağlamakta ve beyin gücünü artırmaktadır.

Üzüm Kilo Aldırır mı?

Kuru ya da yaş fark etmeksizin üzümün her türlüsü oldukça faydalı bir besindir. Sağlıklı beslenme programına dahil edilmesi gereken bu besin, beslenme uzmanları tarafından yapılan araştırmalara göre fazlalık kilolardan kurtulmaya yardımcı olmaktadır. Özellikle içeriğinde bulunan resveratoller sayesinde açlık krizlerinin önüne geçen ve uzun süre tok kalmaya yardımcı olan üzüm, gereksiz kalori ve dolayısıyla kilo alımının önüne geçebilmektedir. Hatta bu şekilde zayıflama konusunda da fayda sağlayabilmektedir.

Kuru Üzümü Ara Öğünlere Ekleyebilirsiniz

Her insanın diyetinde bulunması gereken kuru üzüm de yine oldukça faydalıdır. Günlük demir ihtiyacının karşılanmasını sağlayan kuru üzüm, güçlü bir antioksidan özelliğine sahiptir. Dolayısıyla vücudun bağışıklık sistemini güçlendirmesi, içeriğindeki antiseptik maddelerle sindirimi kolaylaştırıp hazımsızlığı gidermesi, yemek borusu, mide ve bağırsaklarda biriken toksiklerin vücuttan atılmasını sağlaması ve insanları çeşitli hastalıklara karşı koruması, kuru üzümün diğer faydaları olarak gösterilebilmektedir.

Günümüzde pek çok diyetisyen tarafından tavsiye edilen kuru üzüm, sabahları aç karnına tüketilebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here