Öncelikle şunu söylemeliyim ki hiçbir mucize besin vücudunuzdaki depo yağları alıp yakamaz. Vücudun yağ yakması için öncelikle kalori açığı oluşturulmalıdır. Kalori açığı oluşturulurken doğru beslenme, verimli yağ yakımına destek olan en büyük etmendir. Yağ yakımını hızlandıran en önemli etmenler biri de egzersizdir. Egzersizle birlikte günlük enerji harcamanızı artırabilir ve yağ yakımını sağlayabilirsiniz. Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olan sağlıklı besin gruplarını günlük beslenme planınıza dahil ederek besin öğelerinden daha iyi yararlanabilirsiniz.

Metabolizmayı Neler Hızlandırır?

1.Tam Tahıllı Gıdalar

Metabolizmayı hızlandıran yiyecekler arasında sayabileceğimiz tam tahıllı yiyeceklerin sindirilmesi için daha fazla enerji gerekiyor. Bu da farkında olmadan daha fazla kalori harcamanızı sağlıyor.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yemeklerinizde tam tahıllı gıdaları şu şekilde kullanabilirsiniz:

  • Pirinçli yemeklerinizi yaparken esmer pirinç kullanın.
  • Tam tahılı ekmekle öğünlerinizi tamamlayın.
  • Çorba yaparken, un yerine tam buğday unu veya yulaf kullanabilirsiniz.
  • Makarna seçiminizi kepekli makarnadan yana yapabilirsiniz.
  • Kahvaltılarınızda haftada 3-4 gün yulaf tüketebilirsiniz
  • Meyveleri kabuğuyla birlikte yemeye özen gösterin.

2. Acı Biber

Acı biber, “kapsaisin” adı verilen bir maddeyi içermektedir. Bu madde metabolizma hızını yüzde 20 ile 25 arasında arttırmaktadır. Yağ depolarınızın daha hızlı bir şekilde erimesini sağlamak için her öğünü kırmızı acı biber ya da pul biber ile zenginleştirebilirsiniz.

3. Hindistan Cevizi

Orta zincirli trigliseridler (MCT) bakımından zengin olan Hindistan cevizi metabolizma hızını arttırmaktadır.

Orta zincirli trigliseridler diğer yağlara göre farklı etkiye sahiptir. Bu yağlar doğrudan karaciğere gider ve beyin için hızlı enerji kaynağı olarak kullanılırlar. Yağ yakımını artırabilen, hızlı ve kolay bir şekilde enerji sağlayan Hindistan cevizinin sindirimi de kolaydır. Bu bakımdan reflü, hassas bağırsak sendromu ve kolesistektomi gibi hastalıklarda da iyi gelen Hindistan cevizini günlük beslenme planınıza eklemelisiniz.

4. Avokado Mucizesi

Diğer meyvelere göre yüksek oranda yağ ve protein içeren avokado uzman diyetisyenler tarafından birçok diyette kullanılmaktadır. Bunun sebebi avokadonun metabolizmayı hızlandırması, sağlıklı yağ içeriğiyle sizi tok tutması ve bağırsak fonksiyonlarını düzenlemesidir. Yağ yakımını da hızlandıran avokado zayıflama sürecinde yardımcı olan bir besindir.

Ancak fazla tükettiğinizde de avokado kilo alımına neden olabilir. Çünkü 1 elma 50-60 kkal iken aynı boyuttaki avokado yaklaşık bunun 3 katına eşittir. Bu yüzden avokado tüketirken porsiyon miktarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here