Türkiye genelinde yaşamını sürdüren 65 yaş ve üzeri yaşlı sayısı yaklaşık olarak 4 milyon civarındadır. Yaşlılık oranı ve yaşlılarda görülen hastalıklar her geçen gün yükseliş gösterirken, bu gibi sağlık sorunlarının en büyük nedeni yetersiz v sağlıksız beslenme olarak gösterilmektedir. Özellikle de 65 yaş ve üzerinde görülen şeker, diyabet, kalp hastalıkları, felç, kemik erimesi ve bu gibi pek çok sağlık sorunu, beslenme kaynaklı olarak ortaya çıkmaktadır.

Yaşlılarda Beslenme Nasıl Olmalı?

Her yaş grubunda olduğu gibi yaşlılarda beslenme de dikkat gerektiren konular arasında yer almaktadır. Bu dönemde yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenme hayati bir önem taşırken, 65 yaş ve üzeri hastaların 4 besin grubuna dikkat etmesi gerekmektedir. Bu grup besinler ise; süt grubunda yer alan peynir, yoğurt ve süt; et grubundaki kırmızı et, yumurta, balık, tavuk ve kuru baklagil; tahıl grubundaki bulgur, ekmek, makarna, pirinç, mısır ve tarhana ile meyve ve sebze grubunun tümüdür.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yaşlılıkta beslenme daha çok bu besin grupları ile olması gerekmektedir. Örneğin; yaşlı bir birey haftada en az 2 ya da 3 gün balık, kuru baklagil gibi besinler tüketmeli, günlük ise imkanlar nispetinde 5 ila 7 porsiyon arasında sebze ve meyve tüketilmelidir.

Öte yandan alkol, sigara, türün gibi ürünler herkeste olduğu gibi yaşlılarda da pek çok sağlık sorununa neden olmaktadır. Dolayısıyla yaşlıların bu gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durması önemlidir.

Yaşlıların Beslenmesinde Sık Yapılan 5 Hata!

  • Egzersiz ve Spor Yapmamak

Yaşlılarda sağlıklı beslenmenin yanı sıra dikkat edilmesi gereken konulardan biri de egzersiz ve spor yapmaktır. Her ne kadar yaşlılar bu yaştan sonra işe yaramayacağını düşünse de, egzersiz sağlığa büyük ölçüde fayda sağlamaktadır.

  • Bol Yağlı ve Tuzlu Besinler Tüketmek

Bol yağlı ve tuzlu besinler, kesinlikle yaşlıların diyetinde bulunmaması gereken besinlerdir. Yağda kızarmış gıdalar yerine ızgarada pişmiş besinler tercih edilmelidir.

  • Ağır Tatlı ve Hamur İşlerini Bolca Tüketmek

Ağır tatlı ve hamur işleri, her dönemde dikkat gerektiren besinlerdendi. Yaşlıların ise en az tüketebileceği besinler arasında yer almaktadır.

  • Katı Yağ Tüketmek

Yaşlılarda beslenme hatalarından biri de katı yağ tüketmektir. Bu dönemde bireylerin katı yağ yerine zeytinyağı gibi sıvı yağ tüketmesi gerekmektedir.

  • Yeteri Kadar Su Tüketmemek

Günümüzde genç, çocuk ve yaşlı demeden hemen hemen herkesin özen göstermesi gereken konulardan biri de su tüketimidir. Diyetisyenler her birey günde en az 2-3 litre kadar su tüketmesini önermektedir.

Bir önceki yazımız Vegan Sporcular İçin Beslenme başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

two + 18 =