Sağlıklı beslenme açısından yeme alışkanlıklarını kontrol altında tutmak ve düzenli spor yapmak oldukça önemlidir. Her gün tüketilecek olan porsiyon miktarı kontrol altında tutulmalıdır. Her insanın boyuna, kilosuna ve yaşına oranla tüketmesi gereken günlük kalori miktarı mevcuttur. Peki sizinki hanginiz?

0-10 Yaş Arası

İnsanların doğumundan çocukluk dönemine kadar olan yaşam sürelerinde vücutları hızlı bir gelişim sağlar. Bu dönemde sağlıklı yaşam konusunda ebeveynlerin dikkatli olması gerekir. Bu yaşlarda edinilecek olan yemek alışkanlıkları, çocuğun ilerleyen dönemlerini de etkileyecektir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Çocuğunuzun nasıl beslenmesi gerektiği hakkında mutlaka bir diyetisyen yardımı almanız gerekir. Çünkü çocukluk dönemi içerisinde iştah ve açlık hisleri ebeveynleri izleme yoluyla kazanılmaktadır.

10-20 Yaş Arası

Gençlik yılları arası olarak belirlenen bu dönemde iştah artışı görülebilir. Bunun temel sebebi hormonlardır. Erkek ve kadınlar gelişim çağında olduğu ve cinsiyet hormonları aktif bir şekilde yer aldığı için bu dönemde aşırı iştahlı olabilirler. Genel olarak alınan kilolar da bu dönemde gerçekleşir. Bu yaş grubundaki bireylerin sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanması şarttır. Aksi takdirde obezite rahatsızlığına yakalanılabilir.

20-30 Yaş Arası

Bu dönemde bireyler çeşitli sebeplerden ötürü evden uzak kalabilir ve tamamen yeme alışkanlıkları konusunda problem yaşayabilirler. Üniversite, evlilik ya da taşınmak, çocuk sahibi olmak gibi durumlar, kilo alınmasına yol açan durumlardır. Bu dönemde alınan kilolar, oldukça zor erimektedir. Dolayısıyla, bireyler dikkatli olmalıdır. Günlük enerji miktarının üzerine çıkılmamalı ve mutlaka düzenli olarak haftada 3 gün spor yapılmalıdır. Belli bir diyet programının uygulanması da şarttır.

30-60 Yaş Arası

Bireyler bu dönemde yoğun bir tempoda iş hayatına kendilerini odaklarlar. Günün büyük bir bölümünün kariyer yaşamıyla birleşmesi, bireylerde sağlıksız beslenme alışkanlıkları kazanılmasına yol açabilir. Özellikle masa başında çalışan kişiler için diyet ve spor yapmak daha zor olacaktır. Fakat ofis içerisinde yapılabilecek egzersizler, yanınızda beslenme götürülmesi gibi aktivitelere katılarak sağlıklı bir şekilde yaşanabilir. Bu dönemde oluşacak hastalıklar risklidir ve tüm yaşamınızı etkiler. Bireyler mutlaka dikkatli olmalıdır. Aileden kalıtım yoluyla geçen hastalıkları tetiklememek adına vücuda karşı hassas davranılmalı ve en azından haftada 2 gün spor yapılmalıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here