Yeni yılın yaklaşması ile beraber pek çok insan yılbaşı gecesinde ne gibi besinler tüketeceğini, sağlıklı beslenme konusunda ne yiyip ne yememesi gerektiğini merak etmektedir. Özellikle de kilo verebilmek üzere diyet yapan birçok insan, bu gecenin yılda yalnızca bir defa kutlandığını düşünerek sınırlara aşabilmekte ve hatalı beslenme yapabilmektedir. Ancak ne olursa olsun diğer günlerde olduğu üzere yılbaşında beslenme de önemli bir konu olarak değerlendirilmelidir.

Yılbaşı gecesi, hemen hemen her insanın sevdikleriyle vakit geçirdiği, dolayısıyla yiyip içerken farkında olmadan dozunu aştığı geceler olarak da nitelendirilebilmektedir. Yılbaşın da beslenme konusu ile alakalı olarak yılbaşında yapılan hatalar oldukça fazla olurken, alınacak birkaç kolay tedbir sayesinde bu gecede az kalorili besinler tüketebilmek ve sağlıklı beslenmeyi başarabilmek mümkün hale gelebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yılbaşın da yapılan hatalar oldukça fazla olurken, bunlardan birkaçı şu şekildedir:

  • Gün İçerisinde Olabildiğince Az Yemek Yemek

Yılın son günü pek çok insan akşamki yemekten istifade edebilmek için gün içerisinde az az yemek yemektedir. Bu durum en sık yapılan hatalar arasında yer almaktadır. Sağlıklı beslenme içi aksine güne kahvaltı ile başlanmalı ve ara öğünler de atlanmamalıdır.

  • Gece Boyunca Cips, Çerez ve Meze Yemek

Yılbaşın da beslenme konusunda yapılan bir diğer hata ise gece boyunca çok fazla cips çerez ve mezelere yüklenmektir. Günlük yaşamda da sağlık açısından pek tavsiye edilmeyen bu gıdalar, yılbaşı gecesinde de minimum düzeyde tüketilmelidir.

  • Hızlı Yemek Yemek

Vücutta besinlerin sindirimi ağızda başlamaktadır. Bu nedenle de hızlı yemek yendiğinde besinler tam anlamıyla sindirilmeden mideye gitmekte ve çeşitli sağlık sorunları oluşmaktadır. Yılbaşın da hatalı beslenme konusunda en sık yapılan hatalardan olan hızlı yeme, hazımsızlık ve gaz sıkışması gibi sorunlara yol açarken, beyne geç giden doyum sinyalleri nedeniyle gereğinden fazla kalori alınmasına neden olabilmektedir.

  • Yeteri Kadar Su Tüketmemek

Günlük olarak 2,5 – 3 litre kadar su tüketilmesi oldukça önemli konulardan biridir. Günümüzde birçok diyetisyen bu konuda danışanlarını uyarırken, insanların yılbaşı gecesinde de bu husus dikkat etmesi gerekmektedir. Üstelik bu gecede tüketilen alkol susama hissini azalması sebebiyle, insanların yemekten önce 2 bardak ve yemek esnasında da 2 – 3 bardak su tüketmesi önemlidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here