Yoğurt Nelere İyi Gelir?

Süt ürünlerinden yoğurt sadece kemikleri mi güçlendirir dersiniz? İnsan bağırsaklarında yaklaşık 400 çeşit iyi ya da zararlı diyebileceğimiz bakteri bulunuyor. Belirli iyi huylu bakterilerle yapılmış yoğurt, vücutta birçok noktada dengeyi koruyor. Yoğurttaki iyi bakteriler sayesinde organik asitler glukoza dönüşüyor. Ayrıca yoğurt kolestrolü düşürüyor, besinlerin sindirilmesine yardımcı oluyor. Yiyeceklerdeki enzimleri, proteinleri ve lifleri sindirmeye yardımcı olmasının yanında, bağışıklık sistemini de güçlendiriyor.

Yoğurdun Faydaları

Yoğurt

Yoğurtta bulunan probiyotik bakteriler, bağışıklığı fazlasıyla güçlendirici, patojenik dediğimiz zararlı bakterilerin etkisini durdurucu güce sahiptir. Probiyotikler etkisini ayrıca özellikle çocuklarda görülen egzema gibi alerjilerin önlenmesinde de gösteriyor. Yoğurt, yaşı ilerlemiş veya bağışıklık yetersizliği olan insanlarda, bakteri ve virüs ile bulaşan hastalıklara karşı da önemli bir direnç kaynağıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kalsiyum zengini besinlerin (Yoğurt da bunlardan biri) düzenli tüketilmesi, çocuklarda ve yetişkinlerde düşük vücut ağırlığıyla ilişkilendiriliyor. Yoğurt, bel kısmındaki yağların yakılmasında ve yapılan diyetlere göre daha fazla kas geliştirilmesinde önemli rol oynuyor. Öte yandan kalsiyum, kan damarlarının esnek kalmasına yardımcı oluyor ve kan basıncının düşük tutulması gereken durumlarda kan damarlarının az bir oranda genişlemesini de sağlıyor.

Yoğurt

Yoğurdun etkisi bağırsak sağlığında da azımsanacak gibi değil. Yoğurttaki canlı kültürler bağırsakta bulunan mikrofloranın (Vücutta gruplanmış, zarar vermeden hatta bazı yararlar sağlayarak yaşayan mikroorganizma toplulukları) etkisini geliştiriyor.

Yoğurt Alırken Nelere Dikkat Etmek Gerekiyor?

  • Sağlığımız için probiyotik yoğurtlar tercih edilmelidir.
  • Yapay koyulaştırıcılar, çeşniler, renkler ve tatlandırıcılar içeren yoğurtlardan uzak durulmalıdır.
  • Kaliteli, organik ve sade yoğurtları tercih edilmelidir. Meyveli yoğurt satın almak yerine yoğurda meyveleri kendimiz eklemeliyiz.
  • Keçi ve koyun sütünden yapılan yoğurt, inek sütünden yapılan yoğurda göre daha kolay sindiriliyor. En çok yağ oranı koyun sütünde bulunmaktadır.
  • Öncelikli olarak evde mayaladığınız yoğurdu tercih edebilirsiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here