Tavuk yumurtaları mutfakta en yaygın olan yumurta türüdür. Ayrıca protein, yağ ve karbonhidrat bol miktarda bulunur. Kısacası tavuk yumurtasının bünyesinde %74’ü su, %12-13’ü protein, %11-12 yağdır. Az da olsa yani %1’lik kadar karbonhidrat da bulunmaktadır. Tavuk yumurtasının 100 gramının kalorisi 150-160 kkal’ye tekabül emektedir. Bütünüyle tavuk yumurtasının kalorisi 40′dan 75‘e kadar değişmektedir.

Tavuk yumurtasında, özellikle de sarısında vitamin çok fazla bulunur. Bunlar; A, B1, B2, D, E, PP ve aynı zamanda enzim, doymamış yağlı sirke bulunur. Yumurtanın içinde yağ olmasından korkmamak gerekir. Bunların yanı sıra yumurtada foliet asit ve çeşitli vitaminler yer alıyor. Çünkü yumurtanın içerdiği maddelerden biri tüm yağlı bünyesine çekerek benimsiyor.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bıldırcın yumurtası tavuk yumurtasından oldukça iyidir. Bıldırcın yumurtaları tavuk yumurtalarından 2 kat vitamin, 5 kat fazla fosfor ve kalsiyuma sahiptirler. Üstelik tavuk yumurtasından 4 kat fazla demir içerirler. Bıldırcın yumurtası ile beslenerek bağışıklığı artırmak, tolerans ve akıl gücünün artması karın hastalıklarının iyileşmesini sağlayabiliriz. Bıldırcın yumurtası kalsiyum-karbonat içerir.

Genel olarak yumurtanın faydalarını inceleyecek olursak;

  • İyi kolesterolün yükselmesine yardımcı olur.
  • Kas ve kemik gelişimi için yumurta çok önemlidir. Yüksek miktarda proteine sahip olduğu için kas ve kemiklerin gelişiminde önemli rolü bulunmaktadır.
  • Vücudu besleyici özelliğe sahiptir.
  • Beyin sağlığımız için düzenli olarak tüketmemiz gerekmektedir. İçerisinde kolin madde bulunmaktadır. Kolin maddesi, hafıza kaybı sorununun önüne geçilmesine destek olur.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.
  • Meme kanseri ilk sırada yer almak üzere çok sayıda kanserin görülme riskini düşürmektedir.
  • Vücudumuzun ihtiyacı olan demiri yumurtadan karşılamak mümkündür.

Yumurtanın Taze Olup Olmadığını Nasıl Anlarım?

Uzun süre saklanan yumurtalar insan organizması için sadece tehlikeye işarettir. Yumurtalar taze olarak tüketilmeli, çok bekletilmemelidir. Yumurtanın iyi olup olmadığı ise kırdıktan sonraki beyaz kısmından çok rahat anlaşılabilmektedir. Yumurtanın taze ve sağlıklı olması için depolama koşulları önemlidir. Bunların arasında elbette köy tavukları daha iyidir, çünkü onlar doğal ürünlerle beslenerek, daha sağlıklı olurlar. Yumurtaların kalitesini gözle bakarak bilmek mümkün değildir ancak tazeliğini anlamak mümkündür.

Yumurtalarda hava bölümü bulunmaktadır ve belli süreçlerden bağımsız olarak genişliyorlar. Taze yumurtalar küçük hava bölümüne sahip olurlar. Yumurtayı suya attığımızda ise tamamen suya batarlar. Fakat eski yumurtalar suyun üzerinde kalırlar. Bu da yumurtanın bayat olduğunun bir göstergesidir.

Aynı zamanda yumurtaların üzerinde üretim ve son kullanma tarihleri de yazıyor. Son kullanma tarihi daha geç olanı tercih edebilirsiniz.

Diyet Kahvaltılarında Yumurta Zorunlu mu?

Yumurta günlük hayatta sıklıkla kullanılmasının yanı sıra kilo vermek için diyet yapan insanların da her sabah kahvaltısında yer alan bir besindir. Bu nedenle diyette zorunlu bir izlenim oluşturan yumurtanın gerçekten zorunlu olup olmadığı merak konusu halinde gelmiştir.

Diyet kahvaltılarında yumurta tüketilmesinin en önemli nedeni, içeriğindeki yüksek besin değerleri ile tok tutucu bir özelliğe sahip olmasıdır. Yumurta vücuda tokluk hissi kazandırarak gereğinden fazla besin tüketilmesini engelleyebilmekte ve dolayısıyla uzun süre az bir besinle kilo vermeye yardımcı olmaktadır. Üstelik tamamen sağlıklı yollardan kilo verimini destekleyen bir besin olduğundan, hemen hemen her diyet kahvaltısında mutlaka 1 adet haşlanmış yumurta tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Ancak elbette ki diyette yumurta tüketimi zorunlu değildir.

Diyet kahvaltısında yumurta tüketmek istemeyen insanlar için farklı besinler de önerilebilmektedir. Yumurtanın besin değerleri ile hemen hemen aynı değerlerine sahip olan diğer besinler et ve bakliyatlar olurken, kahvaltıya en uygun besin olarak köfte önerilebilmektedir. Ayrıca yumurtayı haşlanmış yerine sebzeli omlet ya da daha farklı şekillerde tüketebilmek de mümkündür.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here