Diyet yanlışları içerisinde yer alan maddelerden biri de insanların yalnızca meyve ya da sebze tüketerek kilo verebileceğini düşünmesidir. Sürekli olarak meyve tüketmek, belli bir noktaya kadar kilo verilmesini sağlayabilir fakat zamanla metabolizma yavaşlamaya başlayacak ve dolayısıyla zayıflama hızı da düşecektir.

Dengeli Beslenilmesi Şart!

Sağlıklı beslenme beraberinde fit bir görünüme kavuşulmasını sağlar. Her insanın gün içerisinde belli oranlarda karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineral tüketmesi gerekir. Sürekli olarak meyve tüketimi yapmak, vücuda yalnızca vitamin ve mineral alınmasını, diğer yapı taşlarının alınmamasını dolayısıyla çeşitli hastalıklara yakalanılmasına neden olur. Diyette yapılan hatalar içerisinde en büyük risk sürekli meyve, sürekli sebze tüketmek ya da hiçbir besin tüketmemektir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bu diyet şeklinin uygulanması belli bir zaman zarfından sonra vücudun yıpranmasına neden olur. Bu yıpranma ile birlikte vücut tahribata uğrar. A, B, C, D, E ve K vitaminleri yeterince alınamaz. İskelet sisteminde bozulmalar, kemik erimesi gibi pek çok hastalık meydana gelir.

Diyette Protein Eksik Edilmemeli

Diyet yapılırken özellikle eksik edilmemesi gereken yapı taşı proteindir. Zayıflama açısından protein kas gruplarını güçlendirir ve yağ yıkımını hızlandırır. Yağ yıkımını hızlandırmanın en iyi yolu yüksek protein ve yüksek karbonhidrat tüketilmesidir. Bu tüketimi meyve ve sebzeyle desteklemek vücudun direncini arttırmaktadır.

Sadece meyve tüketimi yapmak aynı zamanda kas gruplarının zaman içerisine erimesine ve kaybına yol açmaktadır. Vücut sürekli olarak kendisini halsiz ve bitkin hissedecektir. Vücudun gün içerisinde ihtiyaç duyduğu enerji, yalnızca karbonhidrat, protein ve yağ yapı taşlarından sağlanmaktadır. Bu besinleri tüketmeyen kişiler organlarının çalışmasını sağlayacak enerjiyi bile vücuduna alamaz ve belli bir zaman zarfından sonra organların pek çoğu yorulur, çalışamaz hale gelir.

Sağlıklı beslenme açısından bu şekilde bir beslenme stiline geçiş yapmak oldukça tehlikelidir. Ölüm, kalp krizi, beyin kanaması, kas gruplarının yok olması, iskelet sisteminin bozulması, kemik erimesi ve benzeri pek çok rahatsızlık ortaya çıkabilmektedir. Doğru bir beslenme ile ancak ve ancak zayıflama sağlanabilir. Bunun için de mutlaka bir diyetisyen desteği almanız en iyi kilo verme yolu olacaktır.

Bir önceki yazımız Zayıflamada Doğru Bilinen Yanlışlar 10: Bitki Çayları Zayıflatıyor, Bol Bol İçmeliyim başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 − one =