Doğru ve sağlıklı beslenme için insanın dengeli ve düzenli bir beslenme programı uygulaması gerekir. Bu program içerisinde birey; cinsiyetine, kilosuna, boyuna, yaşına ve varsa sahip olduğu hastalıklarına göre gün içerisinde karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineral tüketmelidir. Bu nedenle yapılan en büyük diyet yanlışları arasında “Karbonhidratı hayatımdan çıkarmalıyım.” düşüncesi vardır.

Karbonhidrat Enerji Kaynağıdır

Vücut gün içerisinde efor sarf edebilmek ve vücut fonksiyonlarını yerine getirebilmek için enerjiye ihtiyaç duyar. Zayıflama ve fit kalabilme için bu enerjinin karbonhidrat ve yağdan alınması gerekir. Eğer yeteri kadar karbonhidrat alınmaz ise vücut bir süre sonra yorgun düşer. Dolayısıyla birey kendisini sağlıksız, halsiz, bitkin ve yorgun hisseder.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Spor yapabilmek, yağ yakabilmek ve diğer tüm günlük aktiviteleri gerçekleştirmek için bu enerjiye ihtiyaç vardır. Enerji alınmadığı takdirde sindirim sistemi, boşaltım sistemi ve sinir sistemi düzgün bir şekilde çalışmayacaktır. Herhangi bir gıda türünden tam anlamıyla vazgeçmek insanın tüm vücut dengesini bozacaktır. Birey bir tek fiziksel olarak değil ruhsal olarak da etkilenecektir. Dengeli beslenmeyen kişilerde anksiyete, kaygı, şüphe, depresyon, sinir hastalığı ve asabiyet gibi pek çok psikolojik rahatsızlık görüldüğü de tespit edilmiştir. Tüm bunlar tamamen zayıflama konusunda engel yaratan unsurlardır.

Doğru Miktarda Karbonhidrat Alınmalı

Karbonhidrat doğru miktarda alındığı takdirde sağlıklı beslenme açısından oldukça faydalıdır. Bir bireyin günlük enerjisini karşılamak adına tüketmesi gereken maksimum karbonhidrat miktarı 40 ile 100 gram karbonhidrat arasında olmalıdır. Bu miktar, bireyin fiziksel ve kişisel özelliklerine göre bir uzman diyetisyen tarafından tespit edilmelidir. Diyette yapılan hatalar içerisinde yer alan karbonhidrat tüketimini sıfıra indirmek bir süre sonra vücudun dirençsiz kalmasına neden olacaktır. Bu da beraberinde çeşitli hastalıkların oluşmasına neden olacaktır.

Karbonhidrat bir tek ekmek ve benzeri gıda grubundan alınacak bir besin değildir. Lif değeri yüksek olan meyve ve sebzelerin içerisinde de bolca karbonhidrat bulunmaktadır. Örneğin; ıspanak, baklagiller, muz, semiz otu, elma gibi pek çok sebze ve meyve karbonhidrat açısından zengindir.

Bir önceki yazımız Zayıflamada Doğru Bilinen Yanlışlar 11: Sadece Meyve Tüketerek Kilo Verebilirim başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 × two =