Sağlıklı beslenme konusunda yapılan hatalardan biri de yeterince su tüketmemek, çay ve kahve tüketilince su tükettiğini varsaymaktır. Oysa gün içerisinde tüketilen çay ve kahve, alınması gereken su miktarının dışındadır.

Zayıflamak ve kilo vermek isteyenlerin yaptığı diyet yanlışları zaman içerisinde vücudun tahribata uğramasını ve çeşitli hastalıklara yakalanılmasını ortaya çıkaracaktır. Günlük su tüketimini azaltmak, vücudun direnç seviyesini düşürecektir. Grip, soğuk algınlığı, sindirim sistemi bozuklukları, boşaltım sistemi enfeksiyonları temel olarak az su tüketiminden meydana gelmektedir. Su tüketiminin az olması böbreklerin fazla yorulmasına da neden olmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

İki Bardaktan Fazla Çay ve Kahve Tüketilmemeli!

Zayıflama konusunda dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de günlük olarak tüketilmesi gereken çay ve kahve miktarıdır. İki bardaktan fazla çay ya da kahve tüketmek, vücut açısından oldukça zararlıdır. Vücuda fazla çay alımı yapmak sindirim ve boşaltım sistemini bozmaktadır. Kahve içerisinde yer alan kafein de yine vücuda zarar veren maddelerden biridir. Bu nedenle çay ve kahve tüketimine dikkat edilmesi gerekir.

Akıllı cihazlarda yer alan zayıflama uygulamaları çay ve kahve tüketimini de su tüketimi gibi saymakta ve bu da insanları yanıltmaktadır. Bireylerin bu konuda dikkatli davranması, uygulama içerisine içtikleri kahve ve çay miktarını eklememelidir.

Günde En Az 2 Litre!

Diyette yapılan hatalar bakımından su tüketimini az yapmak, dikkatsiz ve dengesiz beslenmeye neden olur. Doğru su tüketim miktarını hesaplamak için kilonuzu 25’e ile bölmeniz gerekir. Bu günlük su tüketim miktarınızı verir. Yani 60 kilo olan bir insan günde 2.4 litre su tüketmelidir. Eğer spor yapılıyor ise bu miktara 1 litre su daha eklenmelidir.

Vücudumuzun yüzde 70’i sudur ve organların, sistemlerin doğru bir şekilde çalışabilmesi için suya ihtiyaç vardır. Sağlıklı beslenme açısından her insanın diyet yapmıyor dahi olsa gün içerisinde en az 2 litre su tüketmesi gerekir. Günde 2 litre su içmek yaklaşık olarak 10 adet su bardağına denk gelmektedir. Su bardağı hesabı yaparak su içmeniz daha kolay olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here