Yulaf, sağlıklı beslenmede listenin başında gelen besinlerden biridir. Yüksek miktarda lif (posa) içermektedir. Sindirim sistemini düzenliyor olmasıyla da diyetlerde mutlaka kullanılmalıdır. Ayrıca çözünebilen lif grubunda yer alan B-glukan içeriğiyle kan kolesterolünü düşürmekte ve koroner kalp hastalıklarının oluşma riskini azaltmaktadır.

Her Sabah Yulaf Tüketmek Zararlı mı?

Her sabah kahvaltıda yulaf tüketmek, yapılan diyet yanlışları içerisinde yer alır. Doğru ve dengeli beslenmenin ilk kuralı, beslenmenizi çeşitlendirmektir. Bu nedenle haftada 3-4 kez kahvaltıda yulaf tüketmeniz, diğer günler ise farklı kahvaltı alternatiflerini değerlendirmeniz yararlı olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yulafın enerji değeri oldukça yüksektir. 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi yaklaşık 1 dilim ekmekle aynı enerji değerine sahiptir. Her kahvaltıda yulaf tüketmek ve bunu bilinçsiz bir şekilde yapmak ekstra kalori alımına sebebiyet verebilmektedir. Eğer amacınız zayıflamak ve fit bir görünüme sahip olmak ise haftada 3 ya da 4 kere yulaf tüketimi yeterli olacaktır.

Yulaf Nasıl Tüketilir?

Günlük yulaf tüketim miktarı kişisel ihtiyaca göre değişse de ortalama 3 yemek kaşığı olmalıdır. Bu tüketim yaklaşık olarak 100 ile 120 kalori arasında bir enerji (kalori) almanızı sağlayacaktır. Günlük tüketim miktarı ile ihtiyaç duyulan karbonhidrat ve lif dengesinin yüzde 60’ı karşılanmaktadır. Sağlıklı beslenme açısından yulaf dengeli bir şekilde tüketildiğinde oldukça faydalıdır.

Yulafı kahvaltılarınızda yoğurt ve sütle tüketebilirsiniz. 1 bardak süt ve 3 kaşık yulaf ezmesini pişirerek yulaf lapası yapabilirsiniz. Üzerine meyve, kuru yemiş ekleyerek içeriğini zenginleştirebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereke en önemli nokta yulafa ekstra eklediğiniz meyve, kuru yemiş gibi besinlerin miktarıdır. Yulaf lapanıza 1 porsiyon meyve eklediğiniz ortalama 60 kkal, 1 porsiyon kuru yemiş eklediğiniz ise yaklaşık 45 kkal enerji ilave etmiş olduğunuzu unutmayın. Diğer bir tüketim alternatifi olarak yulafı omletinize de ekleyebilirsiniz. Omletinize eklediğiniz 2 kaşık yulaf 1 dilim ekmeğiniz yerine geçmektedir.

Özellikle kabızlık ve boşaltım sistemi problemi yaşayan bireyler için mutlaka tüketilmesi gereken bir besindir. Fakat bu tüketimde aşırıya kaçılmaması gerekir.

Neden Yulaf Her Sabah Tüketilmez?

İnsan vücudu bir süre sonra her şeye karşı bağışıklık kazanır ve alışır. Sürekli olarak her öğünde aynı besini tüketmek, metabolizma hızınızın yavaşlamasına sebep olur. Diyette yapılan hatalar içerisinde aynı besini her gün aynı öğünde tüketmek vardır. Eğer metabolizmanız yavaşlarsa, kilo verme hızınız da azalır. Dolayısıyla sindirim ve boşaltım sisteminizde de bazı problemler meydana gelir.

Her sabah yulaf tüketmeye çalışıyor ya da yulaf tüketiyorsanız, bu alışkanlığınıza bir süre değiştirmelisiniz. En doğru beslenme şekli için diyetisyene başvurmalı ve size uygun beslenme programının hazırlanmasını sağlamalısınız. Aksi takdirde, kilo vermek sizler için bir hayal olarak kalabilir ya da ideal kilonuza ulaşmak mümkün olmayabilir…

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here