Diyet yanlışları içerisinde yapılan en büyük hata alınan besinleri kalorisine göre sınıflandırmaktır. Bir parça çikolatadan alınan kalori ile bir elmadan alınan kalori aynı dahi olsa, alınan besin değeri farklıdır. Hangi besinden ne kadar kalori aldığınız kadar, hangi besinden hangi besin öğelerini vücudunuza aldığınız da önemlidir!

Diyette yapılan hatalar listesinde başta gelen yanlış kalori hesabı, kilo vermek yerine kilo almanıza sebep olabilir. Bu noktada bireyler sağlıklı yaşam ve beslenme ya da diyetisyenlerde yardım almalıdır. Kendileri için en uygun diyet programını uygulamalı ve bu beslenmeyi alışkanlık haline getirmelidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Diyette Yağ Tüketimi

Sağlıklı beslenme konusunda bireylerin dikkat etmesi gereken nokta protein, karbonhidrat ve yağ tüketimini ihtiyaçlarına göre sınırlandırmaktır. Sağlıklı beslenmede doymuş yağ alımını kısıtlamak, doymamış yağ alımını ön planda tutmak önemlidir. Özellikle doymamış yağ grubundan (ceviz, fındık, fıstık, zeytinyağı vb.) yağ almak vücut açısından oldukça faydalıdır. Hangi besinden ne kadar, kaç kalori tükettiğiniz kadar yediğiniz yemeğin hangi besin grubunda yer aldığı da önemlidir. Örneğin 20 kalorilik tavuk eti ile 20 kalorilik çikolata asla bir değildir! Tavuk eti bu konuda daha sağlıklı ve protein deposu olurken 20 kalorilik çikolata vücudunuza yağ ve şeker almanıza neden olacaktır.

Eğer sağlıklı beslenme ile kilo vermek, sıkılaşmak ya da fit bir görünüme ulaşmak hedefiniz ise asla “Bütün kaloriler aynıdır” diye düşünmemelisiniz.

Doğru Kalori Hesabı Yapılmalı

Kilo vermek, sıkılaşmak ve zayıflama sonucunda fit bir görünüme kavuşmak isteyen biriyseniz, mutlaka bir diyetisyen desteği almalısınız. Vücudunuza uygun bir beslenme programı ile sağlıklı bir şekilde kilo vermeniz gerekir. Çok hızlı bir şekilde verilen kilolar sağlıklı değildir. Bu kiloları verdiğiniz gibi geri de alabilir hatta verdiğiniz kilodan daha fazlasını bile alabilirsiniz.

Diyette kalori hesabı yapma konusunda diyetisyenlerden destek almanız önemlidir. Doğru kalori hesabını sizlere yalnızca diyetisyenler verebilmektedir. Her insanın günlük olarak tüketmesi gereken protein, yağ ve karbonhidrat dengesi farklıdır. Bu nedenle doğru bir zayıflama için size en uygun olan beslenme programını uygulamalı ve bu programı sporla desteklemelisiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here