Zayıflama konusunda doğru bilinen yanlışlardan biri de “Ekmeği tüketmemem gerek” düşüncesidir. Kilo verebilmek ve yağ yıkımını hızlandırmak için belli bir oranda her bireyin karbonhidratta tüketmesi gereklidir. Vücutta en hızlı yakılan şey karbonhidratlardır. Sindirimleri ağızda başlayan bu besin grubu, doğru bir şekilde tüketildiği takdirde sağlıklı beslenme kurallarına uyulmuş olunur.

Diyette Ekmek Tüketilebilir

Ekmekte bir karbonhidrat grubu besinidir. Dolayısıyla hiç ekmek tüketmemek diyet yanlışları içerisinde yer alır. Her insanın cinsiyetine, yaşına, boyuna ve kilosuna göre hesaplanan oranda ekmek ve türevi olan besinlerden gün içerisinde alması gerekir. Vücut gün içerisinde yağ yakmak ve çeşitli aktiviteleri gerçekleştirmek için enerjiye ihtiyaç duyar. Bu enerji de yağ ve karbonhidrattan sağlanır. Yağ yakmak için yüksek karbonhidrat ve yüksek protein beslenmesi yapılmalıdır. Doğru ve başarılı bir zayıflama programı için her bireyin özellikle sabah öğününde ekmek, yulaf, tam buğday unu gibi besinler tüketmesi şarttır.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Diyette ekmek tüketmeme yapılabilecek en büyük yanlışlardan biridir. Kimi insanlar toplum içerisinde “Ekmeği kestim 5 kilo verdim” diyebilir. Burada yapılan hata ekmeği fazla tüketmektir. Oysa ihtiyaç duyulan miktarda ekmek tüketmek, zayıflamaya yardımcı olur.

Diyette Ekmek Tüketimi Nasıl Olmalı?

Diyette yapılan hatalar içerisinde yer alan karbonhidrat tüketmemek ya da ekmek yememek, gün içerisinde ihtiyaç duyulan enerjinin vücuda alınmamasına, dolayısıyla bireyin kendisini yorgun, halsiz, sinirli ve bitkin hissetmesine neden olur. Ekmek tüketiminin kan şekeri üzerinde de etkisi vardır. Kan şekerinizin dengeli bir seviyede olması için mutlaka karbonhidrat alınması şarttır.

Sağlıklı beslenme açısından günlük karbonhidrat tüketimi için uygun miktar mutlaka bir diyetisyen yardımıyla öğrenilmelidir. Her bireyin tüketmesi gereken miktar değişkenlik göstermektedir. Yağ alımını azaltmak, kilo vermek ve zayıflamak isteyenler için en etkili yoldur. Hızlı kilo vermek istiyor ve  kısa bir sürede fit görünüme ulaşmak istiyorsanız ekmek tüketimini belli bir oranda yapmalı, çavdar ya da tam buğday ekmeği tercih etmelisiniz. Bu ekmek türleri zayıflamaya yardımcı olur ve günlük enerji miktarınızı da karşılamanızı sağlar.

Bir önceki yazımız Zayıflamada Doğru Bilinen Yanlışlar 8: Diyetisyenin Arkadaşıma Verdiği Listeyi Uygularım başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

twelve + seven =