Diyet ve beslenmemizde oldukça önemli yer tutan salatalar diyet menülerinin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Salatalar yapılış tarzlarına ve içeriklerine göre değişik isimler alıyor. Sebzelerin yanı sıra peynir, makarna ve tavuklu gibi birçok çeşitleri bulunuyor. Yemek tarifleri konusunda sürekli değişik lezzetleri tanımaya çalışırken salatalar ihmal edilmemelidir.

Salatalarınızda Bunlara da Yer Verin

Salatalar hem Türk mutfağının hem de dünya mutfağının vazgeçilmezleri arasındadır. Pek çok çeşidi bulunmakla birlikte içerisinde katılan soslar da ülkede ülkeye değişkenlik göstermektedir. Türk mutfağında en çok tercih edilen salata türü ise bol yeşillik ile yapılanlarıdır. En çok kullanılan malzemeler ise marul, domates, salatalık, soğan, dereotu, beyaz lahana, mor lahanadır. Ancak bunların yanı sıra A, C, D, E ve K vitaminleri ile B12, B5, folat, pantotenik asit, kolini bol olan peynir, E ve A vitamini bol olan zeytin, K, C, E vitaminleri ile folik asit, potasyum ve en önemlisi lif içeriği çok fazla olan avokado, kabızlığını önlemeye yardımcı olan besin listesinin en başında gele keten tohumunu da salatalarınıza ekleyebilirsiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bunların yanı sıra: yoğurt, ton balığı, haşlanmış tavuk, et, mısır, nane, maydanoz, kızarmış ekmek, ceviz, badem, mantar, semiz otu da ekleyebilir, daha sağlıklı salatalar tüketebilirsiniz.

Kuru Börülceli Salata Tarifimi Denediniz mi?

Kilo Almamak için Salata Tercih Ediyor Ancak Sos mu Katıyorsunuz?

Besleyici değerinin olmasının yanı sıra yağ ve kalori değeri oldukça düşük olan salatalar hazırlanırken gereğinden fazla yağ, tuz, nar ekşisi sosu gibi ek gıdalar eklendiğinde beklenenin aksine kalori ve yağ deposu haline dönüşebilir. Özellikle de dışarıda kilo almamak ya da kiloyu korumak için menülerden tercih edeceğimiz salataların yanında gelen sosları koymak, kilo vermek ya da korumanın aksine kilo aldırmaktadır. Soslar sanıldığının aksine çok kalorili ve birçoğu da sağlığımız için zararlıdır. Ancak az miktarda yağ, az miktarda limon, az miktarda tuz yeterli olmaktadır.

Salata sosu tarifleri yapılırken dikkat edilmesi gereken içeriğinin salata gibi yüksek kalori ve yağ içermemesi gerekmektedir. Peynirli salatalarda çökelek peynir, tavuklu ve etlilerde kızartılmış yerine haşlanmış, yoğurtlularda az yağlısı, ekmeklilerde ise kızartılmışı tercih edilmelidir.

Salata Sosları ve Kalorileri

Aşağıdaki kaloriler 100 gram üzerinden hesaplanmıştır.

  • Balzamik Vinaigrette Salata Sosu: 290 kcal
  • Ballı Hardal Sosu: 464 kcal
  • Barbekü Sos: 150 kcal
  • Chilli Sos: 112 kcal
  • Ekşi Kreme Sosu: 217 kcal
  • İtalyan Salata Sosu: 293 kcal
  • Soya Sosu: 67 kcal

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here